Din kortkredit upphör snart

Under juni månad gjorde vi gjort utskick till dig som har en inaktiv kortkredit hos oss. Vi ser regelbundet över samtliga kortkrediter hos oss och rensar bort sådana som är inaktiva. Då vi noterar att du inte använt din kortkredit hos oss under en längre period kommer den att avslutas inom två månader.

[Denna sida är inte aktuell längre]

Om du inte önskar ha kvar din kortkredit hos oss behöver du inte göra någonting. Ditt konto avslutas då automatiskt. 

I juni, 2023, skickade vi ut ett brev till dig som har en inaktiv kortkredit hos oss. På den här sidan kan du läsa mer om vad det innebär för dig.

Om du ansöker om ett kreditkort på wasakredit.se eller köper något på delbetalning i en butik som har Wasa Kredit som finansieringsalternativ, får du en kortkredit hos oss. Det innebär att du får ett kreditkort av oss på posten, som du kan betala och delbetala med.

Läs mer om kreditkortet här

Om du vill ha kvar din kortkredit

Vår förhoppning är att du vill vara kvar som kund hos oss. Du behöver bara gå igenom ett fåtal steg för att behålla din kortkredit.

Så här gör du för att behålla ditt konto

  • För att behålla din kortkredit behöver du göra ett kortköp* innan den 8 september 2023, för valfritt belopp. Första fakturan för kortköp är helt avgifts- och räntefri.

    *Notera att det inte räcker med att aktivera kortet eller ha ett aktivt kort för att behålla kortkrediten, du behöver göra ett kortköp.

  • Och för att kunna göra ett kortköp behöver kortet vara aktiverat. Du kan se över och hantera ditt eller dina kreditkort i någon av apparna Wasa Kredit eller Agriakortet, beroende på vilket typ av kort du har. 

Aktivera ditt kort steg för steg

  1. Du kan se om ditt kort är aktiverat eller inte i kortlistan som visas på översiktssidan när du kommer in i appen.
  2. Om kortet inte är aktiverat lyder en text Ej aktiverat på kortraden. Om det inte finns en rödmarkerad text på kortraden innebär det att kortet är aktiverat.
  3. Om du vill aktivera ditt kort, klicka på länken Ej aktiverat.
  4. En ny dialogruta öppnas. Klicka på knappen Aktivera kort.
  5. Ditt kort är nu aktiverat.

I apparna kan du även beställa ett nytt kort.

Läs mer om vad du kan göra i appen

Har du frågor? Kontakta oss

Skriv till oss via säkra meddelanden på Mina sidor.

Det går även bra att nå oss på telefon 08-635 38 00.

Just nu är det hög belastning i vår kundservice och väntetiden kan därför vara längre än normalt, så här kan du göra för att komma vidare >