Om vi inte är överens

Ibland uppstår missförstånd och andra oklarheter. Om du är missnöjd med vår hantering av ditt ärende vill vi gärna att du kontaktar oss.

Kontakta i första hand Wasa Kredits klagomålsanvarig på klagomal@wasakredit.se eller använd formuläret så kontaktar vi dig. 

Kontaktformulär för klagomål

Wasa Kredit behandlar personuppgifter i enlighet med dataskyddsförordningen och annan tillämplig lagstiftning och på sätt som anges i informationen "Behandling av personuppgifter" som du hittar här: www.wasakredit.se/personuppgifter.

 

Allmänna reklamationsnämnden 

Om du inte kan godta den bedömning vi har gjort kan du som privatperson vända dig till: 

Allmänna Reklamationsnämnden (ARN)  
Box 174
101 23 Stockholm
Telefon 08 - 508 860 00, vardagar 9 - 12

Prövningen i ARN är kostnadsfri för dig.

Konsumenternas Bank- och finansbyrå

Som konsument kan du också vända dig till Konsumenternas Bank- och finansbyrå för kostnadsfri och opartisk vägledning rörande bank, fondbolag eller andra finansiella institut.

Konsumenternas Bank- och finansbyrå
Box 24215
104 51 Stockholm
Besöksadress: Karlavägen 108
Telefon: 0200-22 58 00, vardagar 9 - 12.

Den kommunala konsumentrådgivningen i din kommun

Många kommuner erbjuder konsumentvägledning. Sök efter din kommunala konsumentvägledare på hallåkonsument.se

Du har också möjlighet att få frågan slutligen prövad av domstol. 
För kontaktuppgifter hänvisas till www.domstol.se.