Vanliga ärenden för kreditkortet

Här hittar du information om hur du anmäler en skada, reklamerar köp och spärrar ditt kreditkort.

Aktivera kort i Wasa Kredit-appen

För att du ska kunna göra köp och kunna ta del av de förmåner och tjänster som ingår i kortet, behöver du först aktivera det i appen. Ladda ner Wasa Kredit-appen i AppStore eller Google Play och logga in med Mobilt BankID för att aktivera ditt kort. 

Anmäl skada eller olycka

Anmäl ett försäkringsärende för en vara du har köpt med kreditkortet. Anmälan görs enkelt via Europeiska ERVs hemsida, www.erv.se.

Anmäl en reseskada

Har du betalat en resa med kreditkortet och råkat ut för något i samband med resan? Kontakta Länsförsäkringars skadereglering. Kom ihåg att anmäla en reseskada så snart som möjligt.

Vill du anmäla en skada kan du ringa 054-775 16 67 eller mejla skada@lfvarmland.se

Läs mer om reseförsäkringen här.

Se även allmänna villkor för reseförsäkringen

Använd prisgaranti

Här kan du anmäla ett försäkringsärende. Prisgarantin gäller i 90 dagar och när du har betalat varan med kreditkortet. Anmälan görs enkelt via Europeiska ERVs hemsida www.erv.se.

Reklamera obehöriga köp

Om ditt kort använts olovligen till att göra köp eller uttag använder du den här blanketten för att reklamera köpet/uttaget. Om ett köp har dragits flera gånger från ditt kort eller om du beställt och betalat för varor som inte levererats ska du kontakta säljbolaget för att först försöka lösa detta direkt med dem. 

Reklamera trasig produkt

Har du köpt en vara genom en av våra samarbetspartner som är trasig eller inte levererats i tid ska du i första hand vända dig till butiken. Om återförsäljaren inte återkopplar till dig kan du vända dig till oss via det här formuläret.

Spärra kortet

Ring Spärrservice på telefon 010-494 7002 om du tappat eller blivit bestulen på ditt kreditkort. Från utlandet ringer du + 46 10-494 70 02. Spärrservice har öppet dygnet runt och accepterar collect call.

Vill du beställa ett nytt kort är du välkommen att ringa kundservice, gärna något dygn efter att du spärrat ditt kort.


Allmänna villkor och försäkringsvillkor

Allmänna villkor för kreditkortet

Information om distansavtalslagen

Allmänna villkor för köpskyddsförsäkringen som ingår vid köp med kreditkortet.

Allmänna villkor för reseförsäkring.