E-faktura
Privatpersoner som har ett lån eller en avbetalning hos oss kan ansöka om e-faktura. Tjänsten omfattar idag inte kreditkortet eller delbetalning. Vi erbjuder även e-faktura för företag.
Vad är e-faktura?
E-faktura är samma sak som en vanlig pappersfaktura med skillnaden att den skickas elektroniskt till din internetbank istället för att skickas som papperskopia via vanlig post.
Förutom att det är ett miljövänligare alternativ ger e-faktura dig bättre kontroll över dina betalningar genom att all hantering sker via din internetbank.
Fler fördelar med e-faktura
- Inga OCR-nummer eller referenser måste anges, alla uppgifter för att betala fakturan är redan ifyllda.
- Ökad rörlighet då du kan ta emot och betala din faktura oavsett geografisk placering.
- Fakturorna riskerar inte att försvinna i posthanteringen.
Hur anmäler jag e-faktura?
Anmälan om e-faktura gör du via din internetbank. Tänk på att fakturan måste stå i ditt namn för att du ska kunna ansluta till tjänsten.
Vi erbjuder e-faktura på lån och avbetalning. Tjänsten omfattar idag inte kreditkortet eller delbetalning.
Tänk på – fakturan måste stå i ditt namn
Du kan inte betala räkningar som står i en annan persons namn. Fakturan måste stå i ditt namn för att du ska kunna ansluta den till tjänsten e-faktura.
För dig som företagskund
Vi erbjuder även företag e-faktura för att smidigt sköta betalningar via internetbanken.