Blanketter och formulär
Här hittar du våra vanligaste blanketter och formulär.
Om inget annat anges på blanketten skickar du din ifyllda handling till
Wasa Kredit
Box 6740
106 50 Stockholm
Saknar du något eller har frågor om hur du ska fylla i, kontakta gärna vår kundservice.
Fullmakt avtalsärenden
Om du vill ge någon annan rätten att hantera dina avtalsärenden hos oss fyller du i fullmakten och mejlar den till oss. Vi behöver även vidimerade kopior av identitetshandlingar för dig och den som ska företräda dig. Fullmakten gäller enbart rätten att hantera dina redan ingångna avtal.
Kundkännedom
Penningtvätt och annan finansiell brottslighet är ett problem för hela samhället – det kräver att alla verksamhetsutövare behöver följa gällande lagstiftning, rekommendationer och anvisningar. Enligt gällande penningtvättslagstiftning behöver vi säkerställa att vi känner dig som kund och dina syften med att nyttja våra produkter och tjänster. Det innebär att vi kommer att behöva ställa frågor både till dig som ny och befintlig kund för att du ska kunna vara kund hos oss.
Reklamera obehöriga köp på ditt kreditkort
Om ditt kort använts olovligen till att göra köp eller uttag fyller du i vår blankett för att reklamera obehöriga köp. Om ett köp har dragits flera gånger från ditt kort eller om du beställt och betalat för varor som inte levererats ska du kontakta säljbolaget för att först försöka lösa detta direkt med dem.
Reklamera trasig produkt
Reklamation av trasig produkt köpt med kreditkort, avbetalning och leverantörslån.
Har du finansierat din produkt med kreditkortet, avbetalning eller ett lån vid köptillfället, så ska du i första hand vända dig till butiken för att reklamera varan. Om återförsäljaren inte återkopplar till dig angående din reklamation kan du vända dig till oss.
Låneskyddsförsäkring Direktlån
Behöver du använda din låneskyddsförsäkring skriver du ut och fyller i en skadeanmälan. Skicka den via post till
Länsförsäkringar AB
Hälsa, Skador
FE 1650
838 83 Frösön