Alla frågor

Kreditkortet

Första fakturan för kortköp är helt avgifts- och räntefri. 

Läs mer om kreditkortet

Kreditkortet kommer med ett antal fördelar.

Du har alltid upp till 58 dagar räntefritt på alla inköp och uttag och är trygg med försäkringar som möter upp om oturen skulle vara framme, du har

  • reseförsäkring (en av marknadens mest heltäckande)
  • förlängd garanti på vissa produkter
  • förlängd Allriskförsäkring
  • prisgaranti 90 dagar
  • internetköpskydd
  • självriskskydd vid bilbärgning.

Läs mer om försäkringar

Du kan hantera dina vanligaste ärenden direkt i appen, du 

  • kan ansöka om högre limit – upp till 100 000 kr
  • dela upp din betalning i appen
  • föra över pengar via appen till valfritt konto
  • får full kontroll med tydliga översikter 

Det här kan du göra i appen

Kreditkortet ger dig möjlighet att dela upp dina köp med förmånliga villkor. Välj hur du vill betala i Wasa Kredit-appen. Betala alla köp direkt eller dela upp några köp till senare. 

Så här lägger du upp delbetalning i appen

Du kan beställa en ny pinkod genom att kontakta kundservice genom att logga in på Mina sidor och skicka ett direktmeddelande eller via telefon 08-635 38 00.

Tänk på att pinkoden skickas via post och det kan därför ta några dagar innan du får den.

I dagsläget erbjuder vi inte autogiro eller e-faktura för dig som har kreditkortet. Är du ansluten till Kivra får du dina avier digitalt via deras app eller hemsida. Här kan du koppla på ditt bankkonto för att enkelt genomföra dina betalningar. 

För frågor om fakturor via Kivra, vänligen kontakta Kivra. 

Att ditt köp är räntefritt innebär att du har ett kampanjköp med leverantören att inte betala någon ränta på ditt köp. 

Här hittar du telefonnummer och andra kontaktvägar för vanliga ärenden med kreditkortet.

Kontaktuppgifter för kreditkortet

Om du har glömt din personliga kod kan vi skicka ut koden på nytt.

För att beställa din personliga PIN-kod kontakta oss på telefon 08-635 38 00 eller genom att skriva till oss i Säkra meddelande på Mina sidor.

I en kreditbedömning tittar vi på uppgifterna i din ansökan och i den kreditupplysningen vi har tagit. Uppgifterna i ansökan och kreditupplysningen vägs ihop och det kan därför vara svårt att ge dig den avgörande anledningen till avslaget.

Vi väger samman alla uppgifter som du har skrivit i din ansökan och vi gör även en kreditupplysning. Med hjälp av uppgifterna avgör vi om du kan få låna pengar.

Du aktiverar kortet med mobilt BankID. Har du ett Wasa Kredit kort aktiverar du det i appen Wasa Kredit – Ditt kreditkort. Har du ett Agria kort, aktiverar du det i appen Agria-kortet - Ditt kreditkort. 

Aktivera ditt kort steg för steg

  1. Du kan se om ditt kort är aktiverat eller inte i kortlistan som visas på översiktssidan när du kommer in i appen.
  2. Om kortet inte är aktiverat lyder en text Ej aktiverat på kortraden. Om det inte finns en rödmarkerad text på kortraden innebär det att kortet är aktiverat.
  3. Om du vill aktivera ditt kort, klicka på länken Ej aktiverat.
  4. Klicka på knappen Aktivera kort.
  5. Ditt kort är nu aktiverat.

I appen hittar du även andra bra funktioner och hjälpmedel för ditt kort, läs mer om vad du kan göra i appen här.

Ladda ner appen här:

GooglePlay  AppStore

Här hittar du allmänna villkor Wasa Kredit-kortet.

För generell information och om villkoren för de försäkringar som ingår när du handlar med kreditkortet hittar du här.

Har du Agriakort?

Här hittar du allmänna villkor för Agriakortet.

Kontakta kundservice genom att logga in på Mina sidor eller på telefon 08-635 38 00. Öppet helgfria vardagar 9-17. 

Betala minst 75 procent av din resa med kreditkortet och få ett förmånligt reseskydd som komplement till din hemförsäkring.

Tillsammans med Länsförsäkringar erbjuder vi ett av marknadens bästa reseskydd. Försäkringen gäller för dig som har kreditkortet samt din familj, maka/make/sambo och barn som är skrivna på samma adress i Sverige. 

Betala med kreditkortet eller ta ut pengar i en bankomat. Upp till 58 dagar räntefritt och valutapåslag på 1,5 procent.

Läs mer om reseförsäkringen och ta del av villkoren på sidan reseförsäkring ingår i ditt kort. 

Avbetalningar

Tyvärr erbjuder vi inte betalningsfria månader som en del av våra lånevillkor. Vi eftersträvar transparent och ansvarsfull långivning och har noterat att betalningsfria perioder kan förlänga skuldsättningen och öka de totala kostnaderna för låntagare.

Om din ekonomiska situation är utmanande och du behöver vägledning för att hantera din budget och skulder, uppmanar vi dig att kontakta budget- och skuldrådgivare hos din kommun. Dessa rådgivare erbjuder kostnadsfri och konfidentiell hjälp för att hjälpa dig att skapa en hållbar ekonomisk plan och hitta vägar framåt. Besök din kommuns officiella webbplats för mer information och kontaktuppgifter till den budget- och skuldrådgivningstjänst som finns tillgänglig för dig.

Den administrativa avgiften är avtalad mellan parterna. Om du väljer autogiro så påverkas inte den administrativa avgiften. Den betalar du för hantering och administrering av ditt avtal under hela avtalsperioden. 

Har du ett lån eller avbetalning hos oss erbjuder vi e-faktura. Tjänsten omfattar idag inte kreditkortet eller delbetalning. Du ansluter dig genom att kontakta din bank.

Läs mer om e-faktura här