Om vi inte är överens
Ibland uppstår missförstånd och andra oklarheter. Om du är missnöjd med vår hantering av ditt ärende vill vi gärna att du kontaktar oss.
Kontakta i första hand Wasa Kredits klagomålsanvarig på klagomal@wasakredit.se eller använd formuläret så kontaktar vi dig.
Allmänna reklamationsnämnden
Om du inte kan godta den bedömning vi har gjort kan du som privatperson vända dig till:
Allmänna Reklamationsnämnden (ARN)
Box 174
101 23 Stockholm
Telefon 08 - 508 860 00, vardagar 9 - 12
Prövningen i ARN är kostnadsfri för dig.
Konsumenternas Bank- och finansbyrå
Som konsument kan du också vända dig till Konsumenternas Bank- och finansbyrå för kostnadsfri och opartisk vägledning rörande bank, fondbolag eller andra finansiella institut.
Konsumenternas Bank- och finansbyrå
Box 24215
104 51 Stockholm
Besöksadress: Karlavägen 108
Telefon: 0200-22 58 00, vardagar 9 - 12.
Den kommunala konsumentrådgivningen i din kommun
Många kommuner erbjuder konsumentvägledning. Sök efter din kommunala konsumentvägledare på hallåkonsument.se
Du har också möjlighet att få frågan slutligen prövad av domstol.
För kontaktuppgifter hänvisas till www.domstol.se.