Så funkar hyra i e-handeln

Hyra i e-handeln är en smart finansieringslösning för både dig som e-handlare och för dina kunder. Vi äger varorna under hyresperioden och din kund har nyttjanderätt. Du väljer själv vilka belopp och avtalstider betallösningen ska gälla för. När avtalet har löpt ut kan kunden välja att förlänga eller lämna tillbaka objektet.


Att erbjuda hyra till dina kunder är helt kostnadsfritt för dig som e-handlare, vilket gör det till ett både kostnadseffektivt och kundfokuserat sätt att bredda din affär. Fördelarna för dig som e-handlare är många, men upplägget är också till fördel för dina kunder. 

Fördelar för dig som e-handlare

  • Du får möjlighet att göra fler och större affärer
  • Du får betalt inom 24 timmar
  • Du slipper onödig information 
  • Du ökar konkurrenskraften
  • Du kan delleverera en order

Fördelar för dina kunder

  • Din kund får en bättre kundupplevelse. 
  • Din kund kan säkra sin likviditet och dela upp sina kostnader
  • Din kund kan enkelt se månadskostnad på kategori- och produktsidor
  • Din kund kan enkelt signera avtalet med BankID

Vill du erbjuda finansiering i e-handeln men är osäker på hur ni ska börja eller hur implementationen går till? Fyll i formuläret så bokar vi ett möte där vi demonstrerar e-handelskassan och går igenom det tekniska.

Erbjud hyra i e-handeln – steg för steg

1

Koppla på betallösningen

Du får inloggningsuppgifter och vi hjälper med implementation. Kunden ser hyra som betalningsalternativ i kassan eller redan i produktkatalogen. Du väljer vilka löptider ni vill erbjuda, från 24 till 60 månader.

2

Avtalet sköter sig självt

Hela köpprocessen är automatiserad – kreditbedömning, kontroll av firmatecknare och verklig huvudman görs i kassan. Alla köp summeras till ett och samma avtal. 

3

Signera med Mobilt BankID

Firmatecknaren signerar hyresavtalet med Mobilt BankID. Tryggt och smidigt. 

4

Utrustningen levereras till kund

Avtalet startar när vi godkänt det och kunden tagit emot sin beställning. 

5

Genomförd affär – du får betalt

När avtalet startar betalar vi ut dina pengar. Under avtalsperioden äger vi utrustningen, kunden använder den och betalar en hyra per månad.

Enkel implementation

Det är enkelt att koppla på vår betallösning. Du ansluter till betaltjänsten via API eller genom en färdig integration. Vi har färdiga lösningar för många av marknadens största e-handelsplattformar. Det innebär att du kan komma i gång med betallösningen på nolltid.  

Ska du precis starta e-handel för din verksamhet? Vi finns här och kan ge tips på e-handelsplattformar och hur du kommer i gång. 

Läs mer om våra e-handelspartners här

Avtalstid – erbjud upp till fyra alternativ

Du väljer själv vilka avtalstider som ska visas i kassan, upp till fyra alternativ mellan 24 och 60 månader. Vilka avtalstider dina kunder föredrar beror på produkt – dyrare produkter hyres ofta under en längre tid. 

En kontaktperson för alla frågor

Med oss får du en kontaktperson som är med dig hela vägen. Från demo till implementation och andra tekniska eller affärsmässiga frågor. Du får också tillgång till vår partnerportal där allt finns samlat – order, kundregister och rapporter.

Nyfiken på vilka vi på Wasa Kredit är och hur vi kan stötta din e-handel? 

Kontakta oss så berättar vi mer