Länsförsäkringar Bank bäst i hållbarhet enligt bankkunderna
Sveriges bankkunder har gett Länsförsäkringar Bank bästa betyg i hållbarhet. Det visar den årliga hållbarhetsmätningen från Svenskt Kvalitetsindex (SKI) .
Det här är ett kvitto på att kunderna upplever att Länsförsäkringar Bank har ett bra hållbarhetsarbete och tar ett tydligt samhällsansvar. SKI:s hållbarhetsindex visar om bankkunder tycker att bankerna tar socialt, miljömässigt och ekonomiskt samhällsansvar. Privatkunderna värderar Länsförsäkringars hållbarhetsarbete högst.
– Det är glädjande att se att vi har kundernas förtroende och att de uppskattar vår lokala närvaro, decentraliserade beslutsfattande och våra investeringar i lokalsamhället, säger Sven Eggefalk, vd Länsförsäkringar Bank.
Vi fortsätter våra goda samarbete
Vi säger stort grattis till Länsförsäkringar Bank för priset Bäst i branschen på hållbarhet. Thomas Högväg, vd Wasa Kredit, kommenterar:
– Det är inspirerande att se hur vår satsning på hållbarhet får genomslag – vi ser hur omställningsviljan ökar hos våra privat- och företagskunder. Hållbarhet är ett av våra fokusområden inom länsförsäkringsgruppen, där vi på Wasa Kredit för fyra år sedan bestämde oss för att stödja våra kunder i deras resa mot en mer hållbar framtid. Vi har lanserat nya produkter och tjänster inom området, men det här är bara början. Tillsammans med våra ägare, länsförsäkringsbolagen, och er som kunder, fortsätter vi att arbeta långsiktigt med hållbarhetsfrågor.