Vi har bytt till Mastercard
Vi vill hela tiden förenkla och utveckla våra korttjänster och har därför bytt till Mastercard. Det innebär att du som haft ett Agria- eller Gustavkort ska ha fått ett nytt kort under hösten 2020.
Kortfattat om bytet
Du behåller din PIN-kod men får nytt kortnummer
Har du lagt in dina kortuppgifter för automatisk betalning på abonnemangstjänster som Spotify, Netflix med mera? Glöm inte att byta till de nya kortuppgifterna när du fått ditt nya kort.
Gustavkortet byter namn till Wasa Kredit-kortet och får ny design
I samband med bytet till Mastercard passar vi på att byta namn och design på Gustavkortet. Så här kommer ditt nya kort att se ut:
Samma reseförsäkring som tidigare
Alla förmåner och tjänster följer med i bytet. Du får dessutom tillgång till Mastercards förmånliga Priceless program.
Uppdaterade villkor gäller från och med juni 2020
Har du ett kreditkort kommer dina villkor att uppdateras. Villkoren uppdateras bland annat med en definition om Kortföretag (Visa och Mastercard). Du hittar de uppdaterade villkoren i din Wasa Kredit eller Agriakortet-app.
Kortbytet medför ingen extrakostnad för dig
Vi kommer successivt skicka ut nya kort under hösten. Du kan använda ditt Visa-kort tills ditt nya kort kommer. Det kommer aldrig bli ett glapp. Du behöver inte göra något utan får kortet automatiskt. Det nya kortet fungerar precis likadant som ditt befintliga. Det fungerar utmärkt att handla med, både i butik och på nätet.
Om du inte har något kort kopplat till ditt konto har du inte fått något nytt kort skickat till dig.
Mastercard Priceless program
Med ditt nya Mastercard får du många förmåner och erbjudanden genom Mastercards kundvårdsprogram Priceless! Läs mer på priceless.com.
Du har väl inte missat att ladda ner appen?
I våra appar har vi samlat allt på ett och samma ställe för dig som har kreditkortet Gustav eller Agriakortet. I appen kan du aktivera kortet, dela upp betalningar, föra över pengar till bankkonto och mycket mer. Det betyder att du kan göra det du behöver - oavsett plats!
Här kan du ladda ner appen
Ladda ner Wasa Kredit-appen:
GooglePlay
AppStore
Ladda ner appen, Agriakortet:
Google Play
AppStore
Frågor och svar
Första fakturan för kortköp är helt avgifts- och räntefri. Om du inte slutbetalar köpet på den första avin, tillkommer det därefter en administrativ avgift för efterföljande avier.
Du ansöker enkelt om ett extrakort i Wasa Kredit-appen.
- Gå in i appen.
- Klicka på snabbmenyn.
- Klicka på länk Kort.
- Välj Beställ extrakort.
- Ange personnumret på den person som ska ha extrakortet.
- Bekräfta din beställning med ditt mobila BankID.
- En bekräftelse på din beställning visas.
När du använder vårt kreditkort får du flera försäkringar som skyddar dig vid olika situationer. Här är en översikt över de försäkringar som ingår:
- Reseförsäkring: En av marknadens mest heltäckande reseförsäkringar som kompletterar din hemförsäkring.
- Förlängd garanti: På vissa produkter, vilket förlänger den ursprungliga garantin.
- Förlängd allriskförsäkring: För extra skydd på dina köp.
- Prisgaranti 90 dagar: Om du hittar samma produkt billigare inom 90 dagar.
- Internetköpskydd: Skyddar dig vid köp på internet.
- Självriskskydd vid bilbärgning: Täcker självriskkostnader om du behöver bilbärgning.
För mer information och fullständiga villkor om försäkringarna som ingår i kreditkortet, besök vår sida om de försäkringar som ingår i kreditkortet
Kreditkortet ger dig möjlighet att dela upp dina köp med förmånliga villkor. Välj hur du vill betala i Wasa Kredit-appen. Betala alla köp direkt eller dela upp några köp till senare.
Så här gör du för att dela upp ditt köp i Wasa Kredit-appen:
- Öppna appen och logga in med dina användaruppgifter.
- På startsidan visas ett antal snabbkommandon, välj Dela upp.
- Markera det köp du vill delbetala från listan som visas och klicka på Nästa.
- Välj en betalningsplan som passar dig och klicka på Nästa.
- Granska dina val och bekräfta delbetalningen. Kontrollera att alla uppgifter stämmer innan du godkänner med Mobilt BankID.
- Klar.
Följ den betalningsplan du har valt och se till att du gör dina betalningar i tid enligt planen. Du hittar dina delbetalningar och information om dessa under Mina delbetalningar.
Om du har glömt din personliga kod kan vi skicka ut koden på nytt.
Kontakta oss på kundservice
För att beställa din personliga PIN-kod, kontakta vår kundservice via Säkra meddelanden.
För att använda Säkra meddelanden, följ anvisningarna på denna sida: Så använder du Säkra meddelanden.
Har du en kortkredit hos oss så kan du betala mer än lägsta beloppet på avin.
Har du ett lån eller en avbetalning kan du inte det och behöver i så fall göra extra inbetalningar separat via din internetbank.