Kunderna utser Länsförsäkringar till bästa privat- och företagsbank
För femte året i rad har Länsförsäkringar de mest nöjda bankkunderna på privatmarknaden och rankas också som den näst bästa företagsbanken.
När man räknar ihop både företags- och privatkunderna har Länsförsäkringar högst kundnöjdhet. Det visar den årliga undersökningen Svenskt Kvalitetsindex (SKI) som presenteras idag.
På privatmarknaden är förstaplatsen ohotad och på företagsmarknaden har Länsförsäkringar Bank och Sparbankerna de klart nöjdaste kunderna.
– Det här är ett mycket fint kvitto på att det vi gör uppskattas av kunderna och att vår idé med lokala banker är ett vinnande koncept. Årets undersökning visar att kunderna just uppskattar oss för att vi lyckats kombinera det digitala med det personliga, säger Lars Rådström, bankchef på Länsförsäkringar Jämtland.
Undersökningen visar att kunderna numer ser de digitala tjänsterna som en hygienfaktor och att de i sig inte driver kundnöjdhet. Den visar också att grupper som tidigare varit mer skeptiska till nya digitala tjänster har blivit mer positiva.
Läs mer om SKIs undersökning bland Sveriges bankkunder på:
Svenskt Kvalitetsindex Bankbranschen 2018