logotype
  • Privat
  • Företag
  • Om oss
Privat Företag Partner Partner e-handel
  • Kundservice privat
    Kundservice företag
  • Sök
  • Hem
  • Privat
    • Direktlånet
      • Vad kostar det att låna?
      • Samla lån
      • Låna till fritidsprodukter
        • Låneskydd för bil- och fritidslån
      • Höja befintligt lån
      • Låna till renovering
      • Försäkra ditt lån
    • Kreditkort
      • Vad kostar kreditkortet?
      • Försäkringar
        • Förlängd garanti
        • Självriskskydd vid bärgning
        • Internetköpskydd
        • Reseförsäkring
        • Prisgaranti på köp
        • Allriskförsäkring
      • Förmåner och erbjudanden
      • Betala räkningar med kreditkortet
      • Dela upp din betalning
      • Aktivera kortet
      • Appen
    • Låneskolan
  • Företag
    • Erbjud finansiering
      • E-handel för företagskunder
      • I butik för företagskunder
        • Restaurang och detaljhandeln
        • Industri och verkstad
        • Kontorsutrustning
      • I butik för privatpersoner
      • Fordonsfinansiering
        • Finansiering i bilhandeln
        • Finansiering i fritidshandeln
      • Bli partner
    • Billeasing
      • Vad kostar en leasingbil?
      • Fördelaktiga leasingpaket
        • Audi
        • Citroën
        • DS
        • Fiat
        • Jaguar
        • Jeep
        • Kia
        • Land Rover
        • Lexus
        • Mercedes
        • Mitsubishi
        • Opel
        • Peugeot
        • Tesla
        • Toyota
      • Populära bilar att leasa
      • För dig som leasar
      • Leasa transportbil
      • Billeasing A till Ö
      • Företagare berättar
      • Kontakta mig för offert
    • Maskinfinansiering
      • Entreprenadmaskiner
      • Tunga fordon
      • Verkstadsindustrimaskiner
      • Skogsmaskiner
      • Lantbruksmaskiner
      • Maskinleverantör
      • Kontakta mig om offert
    • Finansieringstjänster
      • Avbetalning
      • Leasing
      • Hyra
      • Delbetalning
      • Funktionsavtal
      • Solcellsfinansiering
  • Om oss
    • Om Wasa Kredit
      • Ledning och styrelse
      • Finansiell information
      • Miljö och hållbarhet
      • Press och media
      • Trygg kund
        • Säkra kortbetalningar
        • Säkerhet på internet
        • Mobilt BankID
        • Personuppgifter
    • Jobba hos oss
    • Nyheter
  • Start
  • Kundservice privat
  • Kontakta oss
  • Vanliga frågor

Kontakta oss

  • Digitala tjänster
  • Autogiro
  • Klagomål
  • Kreditkortet
  • Blanketter och formulär
  • Reklamation

Vanliga frågor för privatkunder

Hur bestäms räntan?

Räntan på Direktlånet bestäms individuellt i samband med kreditbedömningen. Vi kan därför inte ge något förhandsbesked om vad just din ränta blir. Du kan se din ränta på ditt lånebesked samt på ditt låneavtal. 

Läs mer om räntan här

Hjälpte svaret dig?
1 av 2 blev hjälpta av det här svaret. Tack för ditt svar! Tack för ditt svar. Kontakta oss gärna om du behöver ytterligare hjälp.
Hur lång tid tar det innan jag får pengarna efter att lånet beviljats?

Signeras avtalet med Mobilt BankID sätts pengarna in på ditt konto efter 1-2 vardagar. 

Alternativt skickar vi hem ett avtal till dig för underskrift som ska returneras via post. Pengarna sätts in på ditt konto eller skickas via bankgiroavi när det underskrivna avtalet kommit oss tillhanda. Du får pengarna på kontot, eller bankgiroavi, inom 2-3 bankdagar.

Hjälpte svaret dig?
1 av 1 blev hjälpta av det här svaret. Tack för ditt svar! Tack för ditt svar. Kontakta oss gärna om du behöver ytterligare hjälp.
Vad är en kreditupplysning?

En kreditupplysning är en sammanställning av din ekonomi. Där står bland annat hur mycket du tjänar och om du har några betalningsanmärkningar. Vi använder kreditupplysningen bland annat för att räkna ut din ränta.

Hjälpte svaret dig?
1 av 1 blev hjälpta av det här svaret. Tack för ditt svar! Tack för ditt svar. Kontakta oss gärna om du behöver ytterligare hjälp.
Varför måste jag komplettera min ansökan?

Ibland behöver vi komplettera ansökan och upplysning med uppgifter från dig, som till exempel ett arbetsgivarintyg.

När vi fått in kompletteringen kan vi göra en fullständig bedömning av din ansökan. Din komplettering skickar du till: info.direktlan@wasakredit.se eller via faxnummer 08-635 37 30. 

Hjälpte svaret dig?
1 av 1 blev hjälpta av det här svaret. Tack för ditt svar! Tack för ditt svar. Kontakta oss gärna om du behöver ytterligare hjälp.
Jag måste spärra mitt kort, hur gör jag?

För att spärra kortet ringer du Spärrservice på telefon 010-494 7002.
Är du utomlands ringer du +46 10-494 70 02.

Spärrservice har öppet dygnet runt och accepterar collect call.

För beställning av nytt kort, välkommen att ringa oss på telefon 08-635 36 00, gärna något dygn efter att du spärrat ditt kort.

Hjälpte svaret dig?
1 av 1 blev hjälpta av det här svaret. Tack för ditt svar! Tack för ditt svar. Kontakta oss gärna om du behöver ytterligare hjälp.
Kan jag betala extra?

Du kan alltid betala in mer än det belopp som står på avin. Det enda du behöver göra är att lägga till önskad summa på det aviserade beloppet.

Hjälpte svaret dig?
3 av 3 blev hjälpta av det här svaret. Tack för ditt svar! Tack för ditt svar. Kontakta oss gärna om du behöver ytterligare hjälp.
Hur fungerar reseförsäkringen för kreditkortet?

Läs mer om reseförsäkringen och ta del av villkoren på sidan reseförsäkring ingår i ditt kort. 

Hjälpte svaret dig?
0 av 0 blev hjälpta av det här svaret. Tack för ditt svar! Tack för ditt svar. Kontakta oss gärna om du behöver ytterligare hjälp.
Jag vill säga upp mitt kreditkort. Hur gör jag?

Kontakta kundservice på telefon 08-635 38 00. Öppet helgfria vardagar 9-17.

Hjälpte svaret dig?
0 av 0 blev hjälpta av det här svaret. Tack för ditt svar! Tack för ditt svar. Kontakta oss gärna om du behöver ytterligare hjälp.
Vad har ni för bankgironummer?

Saknar du betaluppgifter till oss gäller följande uppgifter.

För lån och avbetalning 

Bankgiro 801-4896 används om du har ett OCR-nummer.

För extra inbetalning/amortering och slutbetalning

Bankgiro 262-5705 används om du saknar OCR. Ange avtals-/lånenummer i meddelanderutan.

För kreditkort

För kreditkortet betalar du in på Bankgiro 103-1012. 

OCR-nummer hittar du på avin, Mina sidor och i appen Wasa Kredit. Har du ett Agriakort hittar du samma uppgifter i appen Agriakortet.

Hjälpte svaret dig?
1 av 1 blev hjälpta av det här svaret. Tack för ditt svar! Tack för ditt svar. Kontakta oss gärna om du behöver ytterligare hjälp.
Vad kan jag som privatkund göra på Mina sidor?

Mina Sidor är tillgängligt för kunder med Direktlån, kreditkort, avbetalning eller leasing-/hyresavtal. Som privatkund loggar du in med Mobilt BankID och behöver inte registrera dig.

Läs mer om Mina sidor

Hjälpte svaret dig?
1 av 1 blev hjälpta av det här svaret. Tack för ditt svar! Tack för ditt svar. Kontakta oss gärna om du behöver ytterligare hjälp.
Tar ni ut någon avgift om jag är sen med betalningen?
För dig med kreditkort

För dig som har kreditkort börjar dröjsmålsränta att gälla efter förfallodagen. Vid försenad betalning tillkommer även en påminnelseavgift på 60 kronor. Därefter tar vi ut en inkassoavgift på inkassoavin på 180 kronor.  

För dig med avbetalning eller Direktlån

För dig som har en avbetalning eller ett Direktlån, också kallat blancolån eller privatlån, och är försenad 10 dagar eller mer med din betalning tar vi ut 60 kronor i påminnelseavgift på påminnelse ett. Därefter tar vi ut en inkassoavgift på inkassoavin på 180 kronor. Dröjsmålsränta tillkommer.

Hjälpte svaret dig?
1 av 2 blev hjälpta av det här svaret. Tack för ditt svar! Tack för ditt svar. Kontakta oss gärna om du behöver ytterligare hjälp.
Var hittar jag avinummer och fakturabelopp?

Det hittar du på din senaste faktura/avi och även på Mina Sidor. Om du har kreditkortet hittar du även en avikopia i Wasa Kredit-appen.

Du är förstås alltid välkommen att ringa till oss på 08-635 38 00.

Hjälpte svaret dig?
1 av 1 blev hjälpta av det här svaret. Tack för ditt svar! Tack för ditt svar. Kontakta oss gärna om du behöver ytterligare hjälp.
Hur kan jag skydda mig mot bedrägerier på internet?

UC erbjuder privatpersoner tjänsten ID-Skydd vilket innebär att du får ett meddelande när din kreditupplysning hos UC ändras. Skulle du bli ID-kapad får du hjälp dygnet runt. 

Hjälpte svaret dig?
1 av 1 blev hjälpta av det här svaret. Tack för ditt svar! Tack för ditt svar. Kontakta oss gärna om du behöver ytterligare hjälp.
Vad ska jag göra om jag utsatts för bedrägeri eller identitetsstöld?

Om du har utsatts för bedrägeri eller identitetsstöld ska du omgående kontakta vår kreditavdelning på 08-635 37 45 så att vi så fort som möjligt kan stoppa eventuella utbetalningar.

Du ska även polisanmäla händelsen och spärra din kreditupplysning hos UC. Genom att spärra din kreditupplysning försvårar du för nya bedrägerier. 

Hjälpte svaret dig?
1 av 1 blev hjälpta av det här svaret. Tack för ditt svar! Tack för ditt svar. Kontakta oss gärna om du behöver ytterligare hjälp.
Hur löser jag mitt billån?

Kontakta kundservice på telefon 08-635 38 00 (öppet helgfria vardagar, 9-17) så hjälper vi dig. 

I samband med lösen av billån kan ägarbytet göras. Detta för att undvika återtag av redan såld bil. Billånet kan inte överlåtas.

Hjälpte svaret dig?
2 av 3 blev hjälpta av det här svaret. Tack för ditt svar! Tack för ditt svar. Kontakta oss gärna om du behöver ytterligare hjälp.
Vad innebär banksekretess?

I alla bank- och finansverksamheter råder sekretess. Den omfattar all kontakt och alla affärsförbindelser mellan dig och oss, oavsett om uppgiften är skriftlig eller muntlig. Banksekretessen är en förutsättning för att du ska kunna vända sig till oss och andra banker och finansbolag för att få råd och hjälp och vara säker på att de uppgifter som lämnas inte förs vidare till utomstående part. Det vill säga, det är bara du som kund som själv kan få del av dina uppgifter. 

Genom att logga in på vår självserviceportal Mina Sidor kan du som kund tryggt och enkelt kommunicera med oss genom säkra meddelanden,

Ifall du inte har möjlighet att själv kontakta oss kan en fullmakt ge rätten till någon annan att företräda dig i dina ärenden.

Hjälpte svaret dig?
0 av 0 blev hjälpta av det här svaret. Tack för ditt svar! Tack för ditt svar. Kontakta oss gärna om du behöver ytterligare hjälp.
Varför har jag fått ett räntebesked av er?

I januari varje år skickar vi ut räntebesked till dig som är, alternativt har varit, kund eller står som medsökande på ett lån hos Wasa Kredit. Räntebeskedet är ett underlag till din deklaration som visar hur mycket ränta du betalade året innan.

På räntebeskedet upplyser vi samtidigt om att vi har hämtat information om dig från kreditupplysningsföretaget UC. Observera att UC inte noterar detta som en kreditupplysning.

Enligt lagen om kapitaltäckning och stora exponeringar ska svenska banker och kreditinstitut göra beräkningar av sina kreditrisker. Som en del i den beräkningen behöver vi ta in information från UC om alla våra kunder.

Om du vill se den information som vi hämtade kan du skriva ett brev direkt till UC eller via e-post till baselkopia@uc.se. Ange ditt personnummer/organisationsnummer i brevet till UC:

Adressen är:
UC AB
Att: Baselkopia
117 88 Stockholm

Hjälpte svaret dig?
0 av 0 blev hjälpta av det här svaret. Tack för ditt svar! Tack för ditt svar. Kontakta oss gärna om du behöver ytterligare hjälp.
Varför betalar jag en administrativ avgift?

Den administrativa avgiften är avtalad mellan parterna. Om du väljer autogiro så påverkas inte den administrativa avgiften. Den betalar du för hantering och administrering av ditt avtal under hela avtalsperioden. 

Hjälpte svaret dig?
2 av 3 blev hjälpta av det här svaret. Tack för ditt svar! Tack för ditt svar. Kontakta oss gärna om du behöver ytterligare hjälp.
Hur ansöker jag om Mobilt BankID?

Du ansöker om Mobilt BankID via din bank. Ladda sedan ner appen Mobilt BankID på din mobila enhet och använd aktiveringskoden du fått av din bank.

Hjälpte svaret dig?
0 av 0 blev hjälpta av det här svaret. Tack för ditt svar! Tack för ditt svar. Kontakta oss gärna om du behöver ytterligare hjälp.
Vad är ett annuitetslån?

Ett annuitetslån är en betalningsmodell där du vid varje avbetalningstillfälle betalar ett  belopp som täcker både amortering och ränta. Beloppet kallas annuitet och beräknas på lånebeloppet, räntesatsen och antalet betalningstillfällen. Det betyder att månadskostnaden blir samma vid varje betalningstillfälle om räntan inte ändras. I början på annuitetslånets avtalsperiod kommer den största delen av månadskostnaden gå till räntan och i slutet blir det tvärtom, den största delen går i stället till amortering. Det fasta beloppet är uträknat så att lånet blir slutbetalt när löptiden (avtalstiden för lånet) går ut.

Hjälpte svaret dig?
0 av 0 blev hjälpta av det här svaret. Tack för ditt svar! Tack för ditt svar. Kontakta oss gärna om du behöver ytterligare hjälp.
Var hittar jag allmänna villkoren för kreditkortet?

Här hittar du allmänna villkor Wasa Kredit-kortet.

För generell information och om villkoren för de försäkringar som ingår när du handlar med kreditkortet hittar du här.

Har du Agriakort?

Här hittar du allmänna villkor för Agriakortet.

Hjälpte svaret dig?
0 av 0 blev hjälpta av det här svaret. Tack för ditt svar! Tack för ditt svar. Kontakta oss gärna om du behöver ytterligare hjälp.
Hur aktiverar jag mitt kort?

Du aktiverar ditt kort via appen Wasa Kredit med hjälp av inloggning med Mobilt BankID. 

I appen hittar du även andra bra funktioner och hjälpmedel för ditt kort. Ladda ner appen här:

googleplay_180x64.png  appstore_187_64.png

Hjälpte svaret dig?
0 av 0 blev hjälpta av det här svaret. Tack för ditt svar! Tack för ditt svar. Kontakta oss gärna om du behöver ytterligare hjälp.
Hur gör jag för att skydda mig mot bedrägeriförsök via telefon?

Vi kontaktar aldrig våra kunder via telefon, chatt, sms eller e-post och uppmanar dem att verifiera sig eller logga in med Mobilt BankID, eller uppge sina inloggningsuppgifter eller kortnummer. 

Bedrägeriförsök via telefon (vishing)  

Kundtjänstbedrägerier går till så att bedragarna ringer upp och utger sig för att vara från din banks kundtjänst eller säkerhetsavdelning. Numret kan till och med överenstämma med bankens egna nummer. Innan de ringer kan du också ha fått ett samtal från "polisen" som berättar att du snart kommer att bli uppringd av din bank. De som ringer påstår exempelvis att någon försökt ta ut pengar från ditt konto och att de kan stoppa det med hjälp av din säkerhetsdosa eller BankID. Bedragarna ber dig om koder från säkerhetsdosan eller signering med BankID som sedan används för att stjäla pengar eeller ge ett BankID till en annan person. 

Hjälpte svaret dig?
0 av 0 blev hjälpta av det här svaret. Tack för ditt svar! Tack för ditt svar. Kontakta oss gärna om du behöver ytterligare hjälp.
Har ni e-faktura?

Har du ett lån eller avbetalning hos oss erbjuder vi e-faktura. Tjänsten omfattar idag inte kreditkortet eller delbetalning. Du ansluter dig genom att kontakta din bank.

Läs mer om e-faktura här

Hjälpte svaret dig?
1 av 1 blev hjälpta av det här svaret. Tack för ditt svar! Tack för ditt svar. Kontakta oss gärna om du behöver ytterligare hjälp.
Hur betalar jag min månadsavi för kortkrediten i Kivra?

I Kivra kan du registrera ditt kontonummer för betalning. När du sedan använder Kivras betaltjänst kommer dina avier dras från det angivna kontot.

OBS! Tänk på att pengarna dras från ditt konto 2-3 dagar efter betalning registrerats i Kivra. Lägg därför in betaldatum 2-3 dagar innan förfallodatum för att inte riskera att bli sen med betalningen.   

Hjälpte svaret dig?
0 av 0 blev hjälpta av det här svaret. Tack för ditt svar! Tack för ditt svar. Kontakta oss gärna om du behöver ytterligare hjälp.
Hur får jag mina avier för kortkrediten till min digitala brevlåda i Kivra?

Du registrerar dig med Mobilt BankID i Kivras app eller på hemsidan kivra.se. Behöver du hjälp, hänvisar vi dig till Kivras support tel 0770-45 70 00 eller support@kivra.com. 

Hjälpte svaret dig?
0 av 0 blev hjälpta av det här svaret. Tack för ditt svar! Tack för ditt svar. Kontakta oss gärna om du behöver ytterligare hjälp.
Jag behöver använda min låneskyddsförsäkring, vad gör jag?
Förtydliganden kring arbetslöshetsförsäkringen med tanke på de varsel som nu sker

Försäkringen ersätter dig som haft en tillsvidareanställning om minst 17 timmar per vecka när du blir uppsagd. Efter det att du varit arbetslös i 30 dagar ersätter försäkringen i upp till 12 månader för just den här arbetslöshetsperioden. Ersättningen för arbetslöshet motsvarar ränta och amortering för ditt lån för aktuell månad. Du som blivit permitterad har fortfarande en anställning och är inte arbetslös i försäkringens mening.

Företagare kan inte få ersättning ur försäkringen. Om du är osäker på om du räknas som företagare så hittar du mer information i våra villkor. 

Viktigt att känna till
  • Du måste ha varit tillsvidareanställd i minst tre sammanhängande månader efter att försäkringen tecknades för att ha möjlighet till ersättning.
  •  Du kan inte få ersättning om du blir varslad om arbetslöshet eller uppsagd under de tre första månaderna från att du köpte försäkringen. 
  • Vi betalar inte ersättning om du haft kännedom om kommande varsel eller arbetslöshet när du tecknade försäkringen. Om företaget du arbetar på går ut med information om varsel så räknas det som att du har kännedom om ett kommande varsel. 
  • Om du tecknar försäkring när du har kännedom om att företaget/arbetsplatsen du arbetar på t.ex. ska läggas ned, likvideras, bli föremål för konkurs eller liknande kan du inte heller få ersättning. 

Vänligen skriv ut och fyll i skadeanmälan

Anmälan skickas till:

Länsförsäkringar AB, Hälsa, Skador, FE 1650, 838 83 Frösön

Ladda ner din blankett här:

Skadeanmälan arbetslöshet
Skadeanmälan sjukdom 
Skadeanmälan dödsfall

Om något är oklart hänvisar vi till våra kollegor på Länsförsäkringar, Hälsa, telefon 08-588 424 12.

Hjälpte svaret dig?
0 av 0 blev hjälpta av det här svaret. Tack för ditt svar! Tack för ditt svar. Kontakta oss gärna om du behöver ytterligare hjälp.
Jag har ett reseskydd via kreditkortet, vad gäller?

Om du har betalat minst 75 procent av din resa med vårt kreditkort eller om du har ett Agriakort, ingår ett extra reseskydd med bland annat avbeställningsskydd om du har ett läkarintyg. Läs mer om villkor för reseskyddet här.

I första hand ska du alltid kontakta butiken eller företaget du har handlat hos. Om det inte fungerar så kontakta Länsförsäkringar så snabbt som möjligt för att göra en reklamation av ditt köp.

Länsförsäkringars skadereglering 0771-66 63 00

Du hittar också mer information om reseskyddet på lansforsakringar.se.

Hjälpte svaret dig?
0 av 0 blev hjälpta av det här svaret. Tack för ditt svar! Tack för ditt svar. Kontakta oss gärna om du behöver ytterligare hjälp.
Jag är sen med min betalning - vad gör jag?

Betala in det förfallna beloppet till oss direkt. På Mina sidor ser du vad du ska betala och till vilket bankgiro och OCR.

Om du inte har möjlighet att betala och vill komma i kontakt med en handläggare ber vi dig skicka in en förfrågan via Mina sidor.

Hjälpte svaret dig?
0 av 0 blev hjälpta av det här svaret. Tack för ditt svar! Tack för ditt svar. Kontakta oss gärna om du behöver ytterligare hjälp.
Vad innebär tillfällig paus i försäljningen av låneskyddsförsäkringen för mig?

Det innebär tills vidare att befintliga låntagare inte har möjlighet att teckna låneskyddsförsäkring på sina befintliga lån om de är tecknade före 1 april 2020.

Nya och befintliga lånekunder som ska få ett lån utbetalat eller utökat har fortfarande möjlighet att teckna låneskyddsförsäkring. 

Du hittar mer information här.

Hjälpte svaret dig?
0 av 0 blev hjälpta av det här svaret. Tack för ditt svar! Tack för ditt svar. Kontakta oss gärna om du behöver ytterligare hjälp.
Varför har jag fått ett påminnelse- /inkassobrev?

Om du får en påminnelse eller ett inkassobrev saknar vi din betalning. Om du inte har betalat ber vi dig betala in omgående.Tänk på att om du är ansluten till Kivra skickas dina avier för kreditkortet till din brevlåda i Kivra.

Om du har betalat och vill veta om vi mottagit din betalning ber vi dig att kontrollera detta via Mina sidor.

Om du vill prata med en handläggare kan du kontakta vår kundservice på telefonnummer 08-635 38 00.

Hjälpte svaret dig?
0 av 0 blev hjälpta av det här svaret. Tack för ditt svar! Tack för ditt svar. Kontakta oss gärna om du behöver ytterligare hjälp.
Hur aktiverar jag autogiro?

Vi erbjuder autogiro som betalningsmetod för Direktlånet och avbetalning. Vi erbjuder i dagsläget inte autogiro för dig med kreditkort. Den automatiska dragningen sker först när medgivandet är registrerat hos Bankgirocentralen.

Enklaste sättet att ansöka om autogiro är via din bank, men du kan också ansöka direkt hos oss.

Läs mer om autogiro här

 

Hjälpte svaret dig?
0 av 0 blev hjälpta av det här svaret. Tack för ditt svar! Tack för ditt svar. Kontakta oss gärna om du behöver ytterligare hjälp.
Hur gör jag för att betala av hela lånet?

Om du vill lösa ditt lån kan du kontakta oss på 08-635 38 00 för rätt belopp och betaluppgifter. Vi hjälper dig räkna på upplupen ränta till slutbetalningsdag. Du behöver betala in korrekt belopp för att lånet ska avslutas. 

Hjälpte svaret dig?
0 av 1 blev hjälpta av det här svaret. Tack för ditt svar! Tack för ditt svar. Kontakta oss gärna om du behöver ytterligare hjälp.
Var hittar jag mitt avtalsnummer?

Du hittar ditt avtalsnummer på samtliga fakturor.

Hjälpte svaret dig?
0 av 0 blev hjälpta av det här svaret. Tack för ditt svar! Tack för ditt svar. Kontakta oss gärna om du behöver ytterligare hjälp.
Hur loggar jag in för Agriakortet?

Har du ett Agriakort är det via appen Agriakortet du får full kontroll på dina transaktioner, kan se saldo och din avikopia. 

Hjälpte svaret dig?
0 av 0 blev hjälpta av det här svaret. Tack för ditt svar! Tack för ditt svar. Kontakta oss gärna om du behöver ytterligare hjälp.
Var kan jag se min skuld?

För frågor om dina avtal kan du som privatkund ringa Kundservice privat 08-635 38 00 eller skriv till oss via Mina Sidor så hjälper vi dig.

Hjälpte svaret dig?
0 av 0 blev hjälpta av det här svaret. Tack för ditt svar! Tack för ditt svar. Kontakta oss gärna om du behöver ytterligare hjälp.
Jag har glömt min personliga kod, vad gör jag?

Om du har glömt din personliga kod kan vi skicka ut koden på nytt.

För att beställa din personliga PIN-kod kontakta oss på telefon 08-635 38 00 eller genom att skriva till oss i Säkra meddelande på Mina sidor.

Hjälpte svaret dig?
0 av 0 blev hjälpta av det här svaret. Tack för ditt svar! Tack för ditt svar. Kontakta oss gärna om du behöver ytterligare hjälp.
Hjälp mig att

Ansöka om privatlån
Logga in på Mina Sidor
Ansöka om kreditkort
Aktivera kortet
Räkna på billeasing
Betala med autogiro
Anmäla e-faktura
Bli samarbetspartner

Läs mer om

Leasing
Avbetalning
Delbetalning
Olika lån och räntor
Populära bilar att leasa
Billeasing A till Ö
Solcellsfinansiering

Om oss

Om Wasa Kredit
Nyheter
Miljö & hållbarhet
Finansiellt
Appen
Jobba hos oss

Kundservice

Ring 08-635 38 00
Våra kontor & adresser
Blanketter privatkund
Blanketter företagskund
Om vi inte är överens

Följ oss

icon-linkedin-56-crop.png  icon-youtube-56-crop.png

Tyck till

Till toppen
  • Personuppgifter
  • Cookies
  • Användarvillkor
  • Kontaktuppgifter
  • En del av länsförsäkringsgruppen
Modal title
...

Din integritet är viktig

Den här siten använder cookies och tredjepartstjänster för att förbättra funktionaliteten på webbplatsen.

Men eftersom din integritet är viktigt för oss kan du välja att anpassa inställningarna för vilken information som samlas in eller godkänna att vi gör det direkt.

Anpassa dina integritetsinställningar

Den här siten använder cookies och tredjepartstjänster för att förbättra funktionaliteten på webbplatsen.

Här kan du välja vilken information som samlas in för att anpassa dina behov.


Vi behöver lagra viss data för att siten ska fungera som den ska. Detta säkerställer bland annat information kring inloggade användare och går inte att stänga av.

Detaljer
  • Sesionsidentitet

    Cookie: ASP.NET_SessionId

    Teknisk cookie som enbart används som identitet för sessionen och för inlogg för administratörer av applikationen.
    Denna data tas bort när du stänger webbläsaren.

  • Varningsrutor

    Cookie: Information_Area_x

    Teknisk cookie som känner av om användaren stängt av varningsrutor eller ej så att de inte dyker upp varje gång en ny del av siten laddas in.
    Denna data tas bort när du stänger webbläsaren

  • Sessionsinställningar

    Cookie: Information_Area_x, integrity-settings

    Teknisk cookie som lagrar vilka integritetsinställningar som gjorts.
    Denna data lagras på datorn i en månad.

  • Episerver

    Cookie: .EPiForm_VisitorIdentifier, .EPiForm_BID och EPiForm_{FormGuid}:{Username}

    Teknisk cookie som lagrar funktionell information för formulär på siten.
    Denna data lagras på datorn i 90 dagar.

  • Google reCaptcha

    Analyserar användarens beteende på datorn för att avgöra om det är en riktigt människa eller en mjukvara som styr.
    Denna data skickas till Google för analys.

    Läs mer

Används för att samla in statistik för hur besökare navigerar på siten. Detta är viktigt för att vi ska förbättra upplevelsen och få det så lätt som möjligt att hitta den information man söker.

Detaljer
  • Google Analytics

    Cookie: _ga, _ga_x

    Använder flera cookies som alltid har namn som börjar med "_ga".
    Denna cookie lagras i webbläsaren i ca två år.

    Läs mer
  • Siteimprove

    Cookie: AWSELBCORS, nmstat

    Läs mer