Kundservice
Här kan du som företagskund eller samarbetspartner få svar på vanliga frågor, hitta formulär och blanketter samt kontaktuppgifter till kundservice och säljare.
Hur vill du komma i kontakt med oss?

Ring oss
08-635 38 00
Vi har öppet helgfria vardagar 09.00 - 17.00.

Skriv till oss
Skicka säkra meddelanden via Mina sidor. Du som är samarbetspartner kan ansöka om finansiering åt dina kunder och skriva med handläggare.
Ansök om inlogg här

Postadress
Wasa Kredit
Box 6740
113 85 Stockholm
Fler kontor och adresser
Vanliga frågor och svar
För färd med din leasingbil utanför Norden krävs medgivande från oss. Ta kontakt med din kontaktperson (se ditt avtal högst upp till vänster) eller ring oss på 08-635 38 00.
Har du vår försäkring i leasingavtalet kan ett Grönt kort vara aktuellt. Det är ett internationellt bevis på att fordonet är trafikförsäkrat. I de flesta europeiska länder finns varken krav eller behov av sådant kort. På www.tff.se kan du se vilka länder som kräver Grönt kort.
Du kan beställa Grönt kort hos oss senast två veckor innan avresa.
Försäkringen gäller utomlands men kontrollera alltid de allmänna villkoren på ditt avtal för eventuella restriktioner.
Glöm inte att beställa Grönt kort som är ett internationellt bevis på att fordonet är trafikförsäkrat.
Som företagskund hittar du information om dina leasing- och avbetalningsavtal i Mina sidor. Som samarbetspartner ser du alla dina avtal och kan genomföra nya affärer.
För att använda Mina sidor behöver en firmatecknare ansöka om ett första konto, sedan kommer ni själva kunna skapa nya konton för andra medarbetare.
Du som företagare som leasar eller hyr utrustning via oss kan anmäla att du önskar EDI-faktura i formaten Svefaktura eller PEPPOL.
För att komma igång med EDI-faktura behövs ett faktureringsprogram som kan skapa e-fakturor. Det är inte samma sak som e-postfaktura (PDF-faktura) eller e-faktura via företagets internetbank som vi för tillfället inte kan erbjuda.
Du gör en adressändring till Skatteverket. Efter det måste vi få in skriftligt underlag på ändringen. Det går bra att skicka in önskemål om ny adress/referens via Mina Sidor
Om du ändrar till en utländsk faktureringsadress kan vi inte garantera att våra fakturor når dig, och du måste själv ansvara för att fakturan blir betald i tid. Vi rekommenderar att du på din internetbank lägger in en automatisk överföring till oss. På så sätt kan du undvika att drabbas av påminnelseavgifter.
För dig som har avbetalning för leasing och hyra kan du sköta betalningen via autogiro. Den automatiska dragningen sker först när medgivandet är registrerat hos Bankgirocentralen.
I vår fördelaktiga bilförsäkring ingår trafik, delkasko och merkoncept. Vagnskada ingår i den mån den inte täcks av generalagenten. Om du installerar ett godkänt larm slipper du självrisken vid stöld. Försäkringen betalas månadsvis via leasingavin och har ingen begränsning på körsträckan.
Bilförsäkringen gäller inte för yrkesmässig trafik som till exempel taxi, åkeri eller budbilar, eller för bilar med högre försäkringsklass än 8-26-26.
Du som företagskund hittar dina fakturakopior på Mina Sidor.
Saknar du inloggningsuppgifter till Mina sidor fyller du i ett ansökningsformulär. Av sekretesskäl måste en firmatecknare ansöka om ett första konto, sedan kommer ni kunna skapa nya konton för andra medarbetare.
Om du företräder ett företag ber vi dig först skicka oss en fullmakt.